رویترز: ایران با وجود تحریم‌ها مشتریان جدیدی برای نفت خود پیدا کرده است-راهبرد معاصر

رویترز: ایران با وجود تحریم‌ها مشتریان جدیدی برای نفت خود پیدا کرده است

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: ایران با وجود تحریم‌ها مقاصد و مشتریان جدیدی برای نفت خود پیدا کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 10
کد خبر: ۲۵۳۹۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، رویترز در این گزارش مدعی شد: با وجود تداوم تحریم‌ها علیه ایران، تهران مقاصد و مشتریان جدیدی برای محموله‌های کوچکی از نفت خام خود مانند بنگلادش و عمان پیدا کرده است.

 

به ادعای رویترز، فروش نفت منبع اصلی درآمد ایران است و این کشور به دنبال راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌هایی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ بر صادرات نفت خام ایران اعمال کرده است.

 

گزارش رویترز می‌افزاید: جواد اوجی وزیر نفت ایران پیش از این در ماه جولای (تیر-مرداد) از فروش نفت این کشور به ۱۷ کشور از جمله برخی از کشور‌های اروپایی خبر داده بود.

 

در ادامه گزارش رویترز آمده است: ایران در صادرات نفت خود در بازه سه ماهه مارس تا مه سال جاری میلادی (۲۰۲۴) به بالاترین رقم صادرات در مقایسه با بازه‌های زمانی مشابه از سال ۲۰۱۸ دست یافته و در فروش نفت خود رکورد جدیدی به ثبت رسانده است. 

 

اوجی وزیر نفت پیش‌تر اعلام کرده که صادرات نفت ایران از ۱۸۲ میلیون بشکه در سال ۱۳۹۸ به ۵۶۵ میلیون بشکه در سال ۱۴۰۲ رسیده است؛ همچنین رشد گروه نفت و گاز که سال ۱۳۹۸ منفی ۳۵ درصد بود؛ سال ۱۴۰۲ به مثبت ۲۰ درصد رسید؛ در زمینه تولید گاز مایع نیز جهش عمده‌ای رخ داده، به‌طوری که تولید آن از سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال رسیده است./ ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده